به گزارش اسوشیتدپرس، FCC از نویسندههای فضای مجازی و وبلاگ نویسها که در مورد محصولات مختلف نظارات خود یا Reviewمینویسند، خواستهاست تا وجوه دریافتی از شرکتهای تولیدی و خدماتی را به طور شفاف بیان کنند.
این کمیسیون همچنین به تبلیغ کنندگان محصولات در وب که در مورد اثرات شگفتآور بودن نتایج محصولات اظهار نظر میکنند اخطار میدهد که با اعلام غیر نوعی بودن نتایج نمیتوانند از زیر مسئولیت این اظهار نظرها و ترغیب کردن خوانندهها به مصرف محصولات شانه خالی کنند.
کمیسیون ارتباطات فدرالمیگوید به اعضای آن 4 به صفر به تصویب این قوانین و محدودیتها رأی دادهاند. سرپیچی از این قوانین که از روز اول دسامبر 2009 به اجرا در میآید، پیگرد قضایی درپی دارد.
در عرصه تبلیغات و مخصوصاً در بازار ایالات متحده شرکتها برای تبلیغ محصولات خود از اظهار نظرهای مشتریان استفاده میکنند. برای مثال شرکتهای تولید کننده مکملهای غذایی به نقل از چند مصرف کننده از اثرات شگفت انگیر کاهش وزن محصولات خود مینویسند.
کمیسیون ارتباطات فدرال می گوید اظهار نظرهای مصرف کنندگان تا زمانی که تنها از تجربه شخصی آنها خبر دهد میتواند موثر باشد ولی اگر حقایق علمی و تجربه استفادههای ناموفق محصولات در کنار این اظهار نظرها آورده نشود می تواند خریداران را گمراه کند.
عدهای از وبلاگ نویسان در مطالب خود از تجربه شخصی مصرف سرویسها و محصولات شرکتها مینویسند. FCC میگوید بعضی از این وبلاگ نویسها از شرکتهای تولیدی و خدماتی پول دریافت میکنند.